Unika tapeter för hallen som är tvättbara

Inredning / Permalink / 0
-sponsrat inlägg med Pixers.se -
 
Har ni tänkt på vilket rum som blir mest slitet när det gäller tapeter? Jo det är hallen för tyvärr är inte alla människor helt försiktiga när dom tar av sig kläderna och på vintern stänker det ofta från våra lortiga vinterskor på väggarna. En sak som då är ulitmat i dessa områden är tvättbara tapeter, då kan helt enkelt ta fram trasan och torka bort fläckarna istället för att behöva tapesera om. 
 
Nu ställer jag mig frågan, hur funkar dessa tvättbara tapeter? 
 
Jo dom är skapade så att dom är fuktbeständiga, slitstarka och matta materialet gör att du kan förvandla även de mest krävande miljöerna. Den är perfekt att använda i områden där det är lätt att man vidrör väggarna som, hall och barnrum. Tapeterna går lätt att rengöra med en fuktig trasa.
 
Rosa flamingos på väggarna har jag sett hos Ida Warg i hennes vlogg och det är ritkigt snyggt, hos Pixers finns det alla möjliga motiv att välja på sina tapeter.

En trend som råder just nu att ha på väggarna är från växtriket, ni vågar nu vara mer djärva i vårat val av mönster och fräger och det är riktigt snyggt tycker jag. Det känns som om vi blir mer trendiga, djärvare lite som i London för dom har sedan många år ofta haft mörkare tapeter med blommor och blad. När man väljer ha tapeter med mönster behövs inte lika mycket tavlor utan man kan skala ner lite och fokusera på att ha stilrena möbler till och gärna i sammet. För att få en helhet med tex ovan tapet med flamingos kan man välja att fånga upp någon färg från tapeten och ha i sitt hem. Jag hade valt att matcha med vinröda sametskuddar eller gröna.
Tänk att ligga här vid brasan och läsa bok, så mysigt!
 
Nu förtiden är det inte svårt att fästa sådana tvättbara tapeter utan det är bara att stryka på klister på väggen och rulla upp tapet. Det som gör det enkelt är att tapeterna har mönster på sig så att du inte råkar välja fel bitar, innan det är dags lägga på tapet på väggen så lägg gärna ut bitarna så att du ser vilken bit som ska vara vart. Nu förtiden kan vem som helst klara av detta, jag ställer mig frågan, undra om det är mindre jobb för dom som arbetar med tapesering? 
 
 
 

Liknande inlägg

Till top