För att minska stress organiserar jag mina uppgifter

Allmänt / Permalink / 0
Känner ni som mig att ni har väldigt mycket olika saker att göra och att det är mestadels saker som behöver göras på datorn? Att skriva upp i anteckningsbok känns förvirrande och det är städningt nya saker som fylls på och saker som bockas av! Då ska jag berätta om ett väldigt bra tips som bygger på Canvas metoden!
 
Canvas metoden innebär att man ska skapa sig ett övergripande perspektiv är att man utvecklar en översiktlig och gemensam systembild. Låter krångligt?  Det man kan säga är att det är strategiskt hantering och som en startmall för utveckala och dokumentera befintliga affärsmodeller. Det hela bygger på att det är visuelt och man strukturerar saker som behöver göras på en "tavla".  Detta arbetssätt hjälper företag att anpassa sina aktivterer genom att överskådligt illustrerar dom olika tasks som ska göras.
På många företag används numera ett verktyg som är onlinebaserat som heter Trello, det är riktigt bra faktiskt. Detta använder jag själv och jag numera strukturera upp saker jag behöver göra utan att glömma bort något.
 
Att behöva ha saker i huvudet är för mig mycket stressigt och det upptar tid, det är verkligen att rekomendera att använda sig av detta. Man kan köra det som jag även som privatperson, tex om du driver en blogg och behöver komma ihåg vad som har gjorts, vad som ska göras etc. Det är tokmycket att minnas som bloggare då det numera är yrke att vara det. Har man lovat att göra en sak, eller tagit emot något pressgrej så förväntas det att man skriver en rad om det. 
 
En sak som är bra när man börjar en arbetsdag är att strukturera upp dagen och göra det viktigaste först och på så sätt hinna med mycket. Som vanligt lyssnade jag på en podd nyligen, Framgångspodden och där berättade Alexander att när han var bästa säljaren brukade han komman in tidigare och göra administrativa saker när dom andra inte var där på morgonen, när väl klockan var tillräckligt för att ringa och sälja ja då var han klar på det och kunde sedan sälja som en tok. Han stannade även kvar efteråt och gjort anministrativa saker, det slutade med att ingen kunde jämföra sig med honom då han effiktiviserade sin tid! Smart!

Jag älskar Trello och mitt liv känns verkligen mindre stressigt nu när jag börjat med detta!
 
 

Liknande inlägg

Till top