En sak som är viktigare än inkomst

Allmänt / Permalink / 0
 Många klagar på att deras inkomster är för låga men jag skulle inte säga att det handlar enbart om det faktiskt, det handlar nämligen betydligt mer om hur du spendarar dina hårtförtjänta pengar. Att som student köpa take-away kaffe varje dag text det rör sig om mycket pengar. Något jag reflekterar över är att dom med mindre pengar ofta inte är dom mest ekomoniska, det för mig går inte riktigt ihop faktiskt. Har jag själv inte så mycket pengar då brukar jag tänka över hur jag kan få det lilla jag har räcka länge!
'
Ett av mina bästa sparknep är att tänka i affären, behövde jag den här tröjan igår? Nej, då behöver jag den inte nu heller. Detta knep funkar verkligen riktigt bra för mig. En annan sak jag brukar tänka är, det måste finnas kläder i garderoben jag inte använt så mycket av. För faktum är att varje gång man lägger in nya kläder från ha tvättat lägger man dom överst. Det bidrar till att kläderna under inte blir använda alla gånger för man når inte dit.

Det stora problemet jag har med min garderob är att det är för trångt, jag hittar liksom inte det jag känner för att ta på mig och det gör att jag ofta har samma saker på mig och till slut känner jag att jag spyr på mina kläder. Men det är ju självklart då jag jämt och städnigt använder samma saker. Det jag då brukar göra är att rotera i garderoben och lägga det översta underst, kanon tips!
 
 

Liknande inlägg

Till top